poniedziałek, 13 maja 2013

ciasto porzeczkowe

Tym ciastem poczęstowała mnie koleżanka z pracy, bardzo mi posmakowało i od razu poprosiłam o przepis.
Jednak przepis przepisem, a ja i tak zrobiłam je po swojemu :)

potrzebne składniki:

3 szklanki mąki (nie miałam zwykłej więc użyłam krupczatki i powiem Wam, że to był strzał w 10),
5 jajek,
1,5 szklanki cukru,
250 g masła lub margaryny,
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
1 opakowanie budyniu waniliowego,
szczypda soli,
ewentualnie 2 łyżki śmietany,
1 opakowanie cukru waniliowego,
porzeczki (mogą być świeże, mrożone, albo dżem).

Tłuszcz siekamy z mąką, dodajemy 3/4 szklanki cukru, żółtka, proszek do pieczenia i szybko zagniatamy (mnie po raz kolejny wyręczył mów niezastąpiony robot). Jeśli ciasto jest zbyt gęste dodajemy śmietanę.

Ciasto dzielimy na 2 części i wkładamy na  jakieś 15 minut do zamrażarki.

Białka ze szczyptą soli ubijamy na pianę, dodajemy 3/4 szklanki cukru, cukier waniliowy i budyń i dokładnie mieszamy.

1 częścią ciasta wylepiamy natłuszczoną blachę do pieczenia, na niej rozkładamy porzeczki lub rozsmarowujemy dżem a następnie pianę z białek. Na pianę ścieramy resztę kruchego ciasta (można je też po prostu pokruszyć).

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 45 minut






12 komentarzy:

  1. wygląda pysznie, wykorzystam przepis w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to nie pomyłka 2 razy mąka? Ta druga ilość (1,5 szklanki) to pewnie cukier?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już z poprawiłam, dziękuję, że zwróciłaś mi uwagę :)

      Usuń
  3. Pyyyycha!!!! A krupczatka w kruchym to kiedyś standard nie do podważenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsza jak zawsze dla mnie kruszonka :D Niedługo zrobię na pewno bo babcine porzeczki czekają !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja w tym roku mam zamiar zamrozić zapas porzeczek i będę podjadać to ciasto zimą :)

      Usuń
  5. Zrobiłam z rabarbarem - pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że Ci smakowało, u mnie zniknęło w ciągu 2 godzin :)

      Usuń
  6. Pyszne ciasto szkoda, nie pamiętam kiedy jadłam porzeczki:( zapraszam do mnie po nominacje
    http://asiawkuchni.blogspot.de/2013/05/nominacja.html

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję za nominację, to już chyba 3 w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za komentarz